Twórcą jednej z najsłynniejszych marek amerykańskich samochodów był David Dunbar Buick, z pochodzenia Szkot, który jako dziecko wraz z rodzicami wyemigrował do Stanów Zjednoczonych (Detroit). W 1899 roku założył swoją pierwszą firmę Buick Auto-Vim and Power Company, koncentrując się na produkcji silników na potrzeby rolnictwa i przemysłu morskiego. Na tym jednak nie poprzestał. Postanowił skonstruować samochód, czego dokonał z mechanikiem Walterem Marr'em. Rezultatem współpracy była założona w 1902 roku kolejna firma pod nazwą Buick Manufacturing Company, w której, prócz silników, miały również powstawać samochody. Niestety z powodu braku kapitału firma nie mogła kontynuować działalności.
W 1903 roku powstało trzecie z kolei przedsiębiorstwo konstruktora Buicka, Buick Motor Company, które utracił na rzecz inwestorów, braci Franka i Benjamina Briscoe. Przeprowadziwszy się do miejscowości Fllint w stanie Michigan Buick założył czwartą już firmę. W 1903 roku z fabryki wyjechało kilkanaście sztuk samochodów, jednak większa produkcja wymagała dodatkowych nakładów finansowych, których tym razem dostarczył William Crapo Durant, przejmując kierownictwo nad firmą w 1904 roku. A ponieważ doskonale wiedział, jak prowadzić interesy, już w 1908 roku firma przeistoczyła się w koncern General Motors (do którego należą największe marki światowe) – Buick w 1906 roku zrezygnował ze współpracy, Durant w 1920.
W 1907 roku z fabryki wyjechał Model 10 (produkowany do 1912 r.), w 1916 Buick D-45 Touring z sześciocylindrowym silnikiem. W 1936 roku rozpoczęła się produkcja modelu Special, która trwała z przerwami aż do 1973. Dostępny w czterech wersjach – coupé, sedan, kombi, kabriolet, wyposażone był w silniki R6, V6 i V8 oraz automatyczną bądź manualną skrzynię biegów.
Nowością, a zarazem przełomem w dziejach marki było wprowadzenie aerodynamicznego nadwozia, które jako pierwszy posiadał modelem Century z 1936 roku. W 1939 roku marka zastosowała kierunkowskazy montowane na reflektorach, a uruchamiane dźwignią. 1949 rok należał do jednego z najsłynniejszych modeli Buick’a. Roadmaster pierwszej generacji (produkowany do 1958 r., a wznowiony w latach 90.) wyróżniał się długim rozstawem osi. W 1953 roku ofertę marki wzbogacił kabriolet Skylark, natomiast dziesięć lat później luksusowe coupé, model Rivera o zupełnie nowej stylistyce. Produkowany przez 3 lata posiadał silnik V8 o mocy 325 KM i osiągał niemal 100 km/h w niespełna 7 sekund, przy maksymalnej prędkości 201 km/h.
Jak wielu innych marek, tak również i Buick’a nie mogło zabraknąć na rajdach. Efektem wyników uzyskiwanych w NASCAR był model GNX z 1987 roku, z turbodoładowanym silnikiem V6 o mocy 280 KM.
W początkowym okresie istnienia marka Buick uchodziła za luksusową, z czasem stając się ogólnodostępną – jej samochody to typowe krążowniki dostosowane do amerykańskich szos. Ale w XXI wieku koncern mocniej nawiązał do historii. Crossover Enclave z 2007 roku, bezpieczny i wygodny, do tego elegancki, okazał się idealnym samochodem na miarę czasów współczesnych. Natomiast koncept Avenir wyposażono w szereg technologii ułatwiających komfortowe użytkowanie samochodu, jak system rozpoznający kierowcę i dostosowujący do niego opcje pokładowe oraz design, który czyni ten stosunkowo duży samochód wyjątkowo lekkim.
22 266 88 60