Zadaniem płynu w układach hamulcowych jest przenoszenie ciśnienia. Z uwagi na specyficzną pracę i bardzo dużą odpowiedzialność pracy płyny hamulcowe muszą cechować się unikalnymi właściwościami fizykochemicznymi. Temperatura wrzenia płynów musi być na tyle duża, aby nie doszło do „zagotowania się” płynu w czasie ekstremalnej eksploatacji. Parametry lepkościowe muszą znajdować się w takim zakresie, aby możliwa była praca hamulców w niskich temperaturach, przy zachowaniu pełnej szczelności układu hamulcowego. Środki będące nośnikiem ciśnienia w układach hydraulicznych są niezwykle aktywne chemicznie i higroskopijne, dlatego należy unikać kontaktu płynu hamulcowego z lakierowanymi powierzchniami i ludzką skórą. Zawartość wody w płynie hamulcowymi większa niż 3% obniża temperaturę wrzenia do tego stopnia, że niemożliwa staję się poprawna praca układu. Hydraulicznie sterowane sprzęgła podczas swojej pracy także wykorzystują płyn hamulcowy jako nośnik ciśnienia.
Płyn hamulcowy ATE SL DOT4 przeznaczony jest do użytkowania we wszystkich pojazdach, w których producenci zalecają środek tej klasy – przykładem jest tutaj większość samochodów produkcji amerykańskiej. Temperatura wrzenia płynu ATE SL DOT4 oscyluje w granicach 260°C, a rekomendowany okres eksploatacji nie powinien być dłuższy niż 1 rok.
Pojemność opakowania: 1 litr.