Płyn hamulcowy w hydraulicznych układach hamulcowych pracuje jako nośnik ciśnienia. Ze względu na specyfikę działania tych układów i wysoką odpowiedzialność, płyny w nich stosowane powinny cechować się wyjątkowymi właściwościami: małą ściśliwością, odpowiednio zbilansowaną lepkością oraz bardzo wysoką temperaturą wrzenia. Zawartość wody w płynie hamulcowych przewyższająca 3% redukuje temperaturę wrzenia do takiego poziomu, że poprawna praca układu hamulcowego staje się niemożliwa, a płyn kwalifikuje się wyłącznie do wymiany. Higroskopijność to jedna z największych wad płynów hamulcowych, która wymusza ich częstą wymianę. Drugą wadą jest znaczna aktywność chemiczna – płyn hamulcowy może podrażnić ludzką skórę oraz uszkodzić lakierowane powierzchnie. Większość pojazdów z hydraulicznie sterowanym sprzęgłem korzysta także z płynu hamulcowego jako nośnika ciśnienia.
Wysokiej jakości płyn hamulcowy BOSCH DOT4 znajdzie zastosowanie w większości samochodowych układów hamulcowych, które wymagają płynu o takiej specyfikacji. Bardzo wysoka temperatura wrzenia, który wynosi aż 230°C pozwala na efektywne hamowanie w typowych sytuacjach, jakie mają miejsce na drodze. Specjalne opakowanie z tworzywa sztucznego płynu BOSCH DOT4 świadczy o wysokiej jakości i bardzo dużej trwałości produktu. Zastosowane w strukturze płynu dodatki smarne i jakościowe pozwalają wydłużyć czas bezawaryjnej eksploatacji układu hamulcowego. Płyn BOSCH DOT4 zachowuje pełną kompatybilność z układami bezpieczeństwa ABS, ASR i BAS redukując do absolutnego minimum czas reakcji.
Pojemność opakowania: 1 litr.