Płyn hamulcowy w hydraulicznych układach hamulcowych pełni rolę nośnika ciśnienia. Bardzo duża odpowiedzialność konstrukcji oraz unikalny sposób działania układu hamulcowego wymusza na płynach specyficzne własności fizykochemiczne: zerową ściśliwość, małą lepkość oraz bardzo wysoką temperaturę wrzenia. Dużą wadą konwencjonalnych płynów hamulcowych jest zdolność do wchłaniania wody z otoczenia, już bardzo mały dodatek wody (ok. 3%) potrafi zaważyć na skuteczności działania układu hamulcowego. Zawartość wilgoci w płynie należy możliwie często kontrolować, a sam płyn wymieniać nie rzadziej niż raz na dwa lata. W czasie pracy z płynem hamulcowym należy zachować szczególną ostrożność – środki tego typu są bardzo żrące, działają agresywnie na skórę człowieka i niechronione podzespoły samochodu. Bardzo wiele samochodów posiada hydrauliczny mechanizm uruchamiania sprzęgła, w którym czynnikiem roboczym jest także płyn hamulcowy.
Płyn hamulcowy TRW DOT5.1 znajdzie zastosowanie we wszystkich nowoczesnych typach pojazdów, które wymagają płynu o klasie DOT5.1 Szczególnie dobrze sprawdzi się w ciężkich samochodach, bądź o wysokich osiągach. Oprócz tego zapewnia świetną współpracę z układami ABS, co podnosi poziom bezpieczeństwa użytkowania. Produkt TRW DOT5.1 cechuje się najlepszą lepkością kinematyczną w temperaturze -40°C wśród wszystkich produktów tej klasy – zapewnia pełną skuteczność działania hamulca nawet w ekstremalnie niskich temperaturach.
Pojemność opakowania: 1 litr.