Układy hamulcowe stosowane we współczesnych samochodach wymagają płynów hamulcowych o bardzo dobrych parametrach i właściwościach fizykochemicznych. Płyn hamulcowy pracuje jako nośnik ciśnienia w układach hamulcowych, do poprawnej pracy potrzebują go także układy ABS, ASR, BAS i ESP. Dobrej jakości płyn hamulcowy musi posiadać odpowiednie parametry: małą lepkość, ograniczoną ściśliwość i wysoki punkt wrzenia. Największą wadą płynów hamulcowych jest ich wysoka higroskopijność – już zaledwie 3% dodatek wody w płynie hamulcowym może skutecznie obniżyć temperaturę wrzenia do tego stopnia, że efektywne hamowanie staję się niemożliwe.
Wszystkie płyny hamulcowe to substancje niezwykle aktywne chemicznie – podczas pracy i obchodzenia się z nimi należy zachować szczególną ostrożność.
Płyn hamulcowy TRW DOT5.1 ESP to jedyny tego rodzaju płyn hamulcowy przeznaczony do cywilnego użytku na świecie. Może być stosowany w pojazdach, które wymagają płynu o jakości DOT3, DOT4 czy DOT5.1, choć firma TRW zaleca stosowanie produktów zgodnych z wymaganiami producenta pojazdu. Płyn TRW DOT5.1 ESP cechuje się punktem mokrego wrzenia na bardzo wysokim poziomie (180°C) przy jednoczesnym zachowaniu lepkości w temperaturze -40°C. Środek ten bardzo szybko poddaje się zamierzonym zmianom ciśnienia pracy, co dodatkowo ogranicza czas działania hydraulicznych pomp układów ABS. Płyn hamulcowyTRW DOT5.1 ESP przeznaczony jest do stosowania w nowoczesnych, ciężkich pojazdach o znacznych osiągach, które dodatkowo wyposażone są w skomplikowane i bardzo wydajne układy hamulcowe.
Pojemność opakowania: 1 litr.