Układy hamulcowe pojazdów samochodowych wymagają wysokiej jakości płynów hamulcowych o odpowiednich właściwościach i parametrach fizykochemicznych. Płyn hamulcowy przenosi ciśnienie umożliwiając tym samym poprawną pracę układu głównego oraz układów pomocniczych (ABS, ASR, BAS czy ESP). Tego typu substancje powinny cechować się odpowiednimi parametrami fizykochemicznymi, takimi jak: mała lepkość, praktycznie zerowa ściśliwość oraz wysoki punkt wrzenia. Podstawowa wada płynów hamulcowych to znaczna higroskopijność – zaledwie kilkuprocentowy dodatek wody w płynie hamulcowym potrafi mocno ograniczyć skuteczność działania układu hamulcowego.
Podczas pracy z płynami hamulcowymi należy zachować szczególną ostrożność, są to substancje niezwykle aktywne chemicznie, które działają drażniąco na ludzką skórę, a także wszelkie elementy metalowe.
Płyn hamulcowy TRW DOT5.1 ESP jest jedynym na świecie produktem dopuszczonym do codziennej eksploatacji, który charakteryzuje się tak unikalnymi parametrami – zachowuje swoją lepkość w temperaturze -40°C oraz posiada mokry punkt wrzenia na poziomie 180°C. Bardzo szybko poddaje się zmianom ciśnienia, co korzystnie wpływa na czas reakcji układów ABS czy ESP. Producent deklaruje, że płyn z tej serii może pracować, jako zastępnik środków o jakości DOT3 i DOT4. Płyn TRW DOT5.1 ESP dedykowany jest przede wszystkim do ciężkich pojazdów o wysokich osiągach, które wyposażone są w skomplikowane i wysokowydajne układy hamulcowe.
Pojemność opakowania: 20 litrów.