Układ przeniesienia napędu to nic innego, jak system części stworzony w celu napędzania samochodu, działający na zasadzie przenoszenia energii mechanicznej z silnika do kół jezdnych auta. Związane są z tym procesy przenoszenia momentu obrotowego, zmiany przełożenia, czy podtrzymanie ciągłości ruchu silnika. W skład układu przeniesienia napędu wchodzą liczne podzespoły, takie jak przeguby napędowe, sprzęgło czy koło dwumasowe bądź zamachowe. Części te są stosunkowo wytrzymałe, ale co jakiś czas, jak choćby w przypadku koła dwumasowego, jesteśmy zmuszeni je wymieniać. Jazda z niesprawnym układem przeniesienia napędu jest po prostu fizycznie niemożliwa, dlatego, jeśli zmuszeni jesteśmy dokonać wymiany, warto zdecydować się na produkty wysokiej jakości, które zapewnią nam długą, bezproblemową i bezpieczną eksploatację.
Sprzęgło jest niezwykle ciekawym elementem samochodu, który, mimo wzrostu popularności automatycznych skrzyń biegów, jest przedmiotem nieustających prac konstruktorskich mających na celu jego dalszy rozwój. Ciągle trwają próby stworzenia nowszych, lepszych i przede wszystkim bardziej komfortowych dla kierowcy sprzęgieł oraz układów wysprzęglajacych. Szczegółowe diagnozowanie usterek sprzęgła jest wprawdzie przede wszystkim domeną profesjonalnych mechaników samochodowych, jednak każdy właściciel samochodu winien potrafić samodzielnie rozróżnić typowe dla tej części układu przeniesienia napędu niedomagania.
Od dawna stopień zużycia sprzęgła oceniany był poprzez próbę ruszenia z miejsca na 3 lub 4 biegu. Ślizgające się wówczas sprzęgło oznaczało konieczność wymiany tarczy. Innym sposobem była próba maksymalnego przyśpieszenia samochodu na wysokim sprzęgle. W przypadku, gdy silnik wchodził na wysokie obroty bez wyraźnego przyśpieszenia samochodu, również oznaczało to ślizgające się sprzęgło i konieczność wymiany tarczy. Zwracano również uwagę na wszelkie odgłosy pojawiające się m. in. po wciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym, co sygnalizowało problemy z łożyskiem wyciskowym lub z łożyskami skrzyni biegów.
Niestety, obecnie wiele z tych testów staje się niewiarygodnych, przede wszystkim za sprawą coraz doskonalszego wyciszenia samochodów oraz stosowania dwumasowych kół zamachowych zarówno w pojazdach z silnikiem Diesla, jak i benzynowym.
Zdaniem fachowców najczęstszymi objawami awarii sprzęgła są:
Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy ofertę na główne elementy układu przeniesienia napędu, jak również na mniej popularne części, których nie znajdziecie nigdzie indziej, np.:
Skrzynia Biegów - pozostałe
Sprzęgło - pozostałe
Przeguby - pozostałe
Napęd Osi - pozostałe
Paski Napędowe - pozostałe