Koreański producent samochodów, głównie SUV-ów i pojazdów turystycznych, funkcjonujący pod obecną nazwą od lat 80. XX wieku. Początek firmie dały trzy przedsiębiorstwa prowadzące działalność na terenie Korei od około połowy ubiegłego wieku.
Historia koncernu sięga 1939 roku i poniekąd związana jest z przedsiębiorstwem Ssangyong przez lata działającym w wielu różnych sektorach, a dopiero od 1968 roku w branży motoryzacyjnej – kiedy jej częścią stała się firma Keohwa Motors produkująca jeepy. Motoryzacyjne korzenie marki wywodzą się jednak z założonej w 1954 roku firmy o nazwie Ha Dong-hwan Motor, specjalizującej się w produkcji pojazdów użytkownych – ciężarówek, autobusów i samochodów specjalnych. Duże znaczenie dla rozwoju marki miała również istniejąca od 1955 roku firma Shinjin produkująca autobusy i montująca pojazdy na zlecenie dwóch koncernów – Toyoty (1960) i General Motors (1972).
Spośród tych trzech firm najsilniej pod względem motoryzacyjnym rozwijało się przedsiębiorstwo Shinjin, które jednak w 1985 roku zostało przejęte przez firmę Dong-A Motor Co. skupioną głównie na produkcji pojazdów z napędem na cztery koła. Rok później nowo powstała firma została w całości przejęta przez koncern Ssangyong, dając tym samym początek istnieniu największej koreańskiej marki samochodów. Pierwszym samochodem koreańskiego przedsiębiorstwa był model Korando z 1988 roku. Wyposażony w napęd na cztery koła niejako rozpoczął historię koreańskich SUV-ów.
Na początku lat 90. marka Ssangyong przyciągnęła uwagę giganta motoryzacyjnego, koncernu Mercedes-Benz AG. Nawiązanie współpracy pozwoliło koreańskiemu przedsiębiorstwu na znaczny rozwój technologiczny produkowanych pojazdów. Wkrótce na rynku pojawiły się też takie modele, jak Musso z charakterystyczną stylistyką, Istan będący w istocie VAN-em, jak również samochód osobowy zaklasyfikowany do pojazdów luksusowych – Chairman. Końcem lat 90. firmę dotknął kryzys, w rezultacie czego doszło do nawiązania w 1998 roku współpracy z Grupą Daewoo, która jednak nie trwała długo. Nowe millenium przyniosło kolejne modele Ssangyong: Rexton, Rodius, MPV, Kyron, Actyon i jego sportowa wersja.
W 2010 roku marka Ssangyong znalazła się pod kierownictwem indyjskiej spółki Mahindra & Mahindra Ltd. rozpoczynając import do wielu krajów europejskich, w tym Polski. Za sprawą pojazdów o dużych rozmiarach, dobrych osiągach, funkcjonalnych i pojemnych, marka zyskała miano producenta samochodów dla ludzi aktywnych.
22 266 88 60