Olej silnikowy to niemal najważniejszy płyn eksploatacyjny w każdym pojeździe spalinowym. Od jakości oleju zależy trwałość i niezawodność silnika. Głównym zadaniem oleju jest odpowiednie smarowanie ruchomych elementów, ale także odprowadzanie od nich ciepła. Nowoczesne oleje, o zaawansowanym składzie zawierają również dodatki myjące, które pozwalają utrzymać wnętrze silnika w idealnej czystości nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Jest to szczególnie ważne w nowoczesnych silnikach, wyposażonych w dalece zaawansowane rozwiązania techniczne.
Do samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne firma Castrol proponuje w pełni syntetyczny olej EDGE Turbo Diesel 5W40 z Fluid Strenght Technology, co zapewnia lekką i cichą pracę silnika, nawet z maksymalną mocą, przy zachowaniu pełnej ochrony. Szczególnie polecany do nowoczesnych konstrukcji, o wysokich osiągach, gdzie jakość zastosowanego oleju ma olbrzymie znaczenie.
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 polecany jest szczególnie do aut koncernu VW, w których pracują silniki z pompowtryskiwaczami (PD). Z powodzeniem może być stosowany także w samochodach innych marek, w tym z układami common rail. Ograniczona zawartość popiołów pozwala na stosowanie tego oleju w samochodach z systemem oczyszczania spalin DPF/FAP. Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 został wyprodukowany w standardzie Longlife – istnieje możliwość wydłużenia przebiegów pomiędzy wymianami oleju, o ile producent auta dopuszcza taką praktykę w instrukcji użytkowania.
Lepkość wg SAE: 5W40.
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:
· Fiat 9.55535-S2;
· Ford WSS-M2C917-A;
· MB Approval 229.31/229.51;
· Renault RN 0700/RN 0710;
· VW 502.00/505.00/505.01
oraz wymagania jakościowe:
· ACEA C3;
· API SM/CF.
Ze względu na specyfikację aut grupy VW olej Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 nie powinien być stosowanych w samochodach VW wyposażonych w filtr DPF oraz tych, gdzie dopuszcza się stosowanie olejów typu Longlife. Należy użyć wtedy oleju spełniającego specyfikację VW 504.00/507.00.
Pojemność opakowania: 4 litry.