Tarcza hamulcowa ATE 24.0122-0210.1 to element z najwyższe światowej półki o wysokim standardzie fabrykacji. Wszystkie produkty marki ATE są tak dostosowywane do konkretnego zastosowania, aby każdy model samochodu mógł uzyskać optymalne osiągi hamowania. Tarcza hamulcowa ATE to wysokowęglowy, wentylowany element układu hamulcowego, który podwyższa komfort jazdy autem, zmniejszając jednocześnie powszechne zjawisko szorowania hamulców podczas ich pracy.
Wentylowana i wysoce nawęglona tarcza hamulcowa ATE
Tarcza hamulcowa ATE 24.0122-0210.1 to typ tarczy wentylowanej, w której pomiędzy dwoma talerzami powierzchnie ścieralnej znajduje się odpowiedni odstęp, pozwalający na skuteczne chłodzenie tarczy podczas jazdy. W momencie hamowania gorące powietrze zostaje wydalone na zewnątrz za pomocą, znajdujących się pomiędzy talerzami tarczy, słupków kierunkowych. Tarcza hamulcowa ATE powstaje z użyciem wysokiej zawartości węgla, co zapewnia optymalną przewodność cieplną i możliwość osiągnięcia niższej temperatury pracy, a w efekcie stabilniejszą wydajność hamowania. Wysoka zawartość węgla w tarczach marki ATE zdecydowanie poprawia właściwości pod kątem rozpraszania ciepła, co wpływa na większą stabilność oraz wysoką odporność na odkształcenia oraz pęknięcia wskutek czynników termicznych. Taka technologia pomaga również skutecznie eliminować hałas oraz drgania podczas hamowania samochodem.
Tarcza hamulcowa ATE 24.0122-0210.1 wykonana z bardzo dobrej jakości żeliwa wysokowęglowego to produkt wykonany z najwyższą dokładnością, o czym mogą świadczyć najmniejsze tolerancje rzędu maksymalnie 30 mikrometrów dla bicia tarcz oraz 10 mikrometrów dla odchyłki grubości. Tarcza hamulcowa ATE może być z powodzeniem wykorzystywana jako zamiennik oryginalnych części.
Zastosowanie tarcz hamulcowych ATE 24.0122-0210.1
Tarcze hamulcowe o tym indeksie znajdują swoje zastosowanie m.in. w modelu Audi A3, Seacie ALTEA, LEON i TOLEDO, w Skodzie OCTAVIA i YETI, a także VW BEETLE, CADDY, GOLF oraz JETTA.